Köszöntjük a kaposvári Bárczi Gusztáv Módszertani Központ honlapján!

"Segítünk, hogy segíthess!"

???Enyhe értelmi fogyatékos - tanulásban akadályozott gyermekek; középsúlyos értelmi fogyatékos - értelmileg akadályozott gyermekek; autista gyermekek; súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek; hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel, zavarral, súlyos pszichés magatartási zavarokkal küzdő gyermekek???!
Főoldal Fejlesztő Iskola Óvoda Általános Iskola Autista csoport Szakiskola Kollégium Hallgatói képzés Rendezvények Mentoráló Intézmény Módszertani központ Alapítvány Aktuális

Információ kérése:

Bemutatkozás
Hírek
Az intézmény felépítése
Óvoda
Fejlesztő nevelés-oktatást végző iskola
Általános iskola
Szakiskola
Készségfejlesztő iskola
Kollégium
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Utazó gyógypedagógusi hálózat
Nagybajomi Tagintézmény
Digitális oktatás
Tehetséggondozás
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Kiválóra akkreditált tehetségpont
Tehetségtanács
Bázisintézmény
Mentoráló Modell Intézmény
Referenciaintézmény
Ökoiskola
Iskolakert
"Jó gyakorlatok"
Kompetencia alapú oktatás
Hallgatói képzés
Pályázatok
Rendezvények, konferenciák
Digitális napló
e-Ügyintézés
Kitüntetések, díjak
Eszközkölcsönző
Kapcsolat
Külföldi kapcsolatok
Információk szülőknek
COVID-19
"Add a kezed" Alapítvány
Médiatár
Üzenet - Facebook

„Jól szólni dísz, derék dolog, de a dísztelen csak dadog. 
Ámbár dadogni dísztelen, olykor dicsőbb, mint díszesen.”
Weöres Sándor

Logopédia

Sok gyermek és felnőtt életét megkeseríti a pöszeség, a dadogás, a túlságosan mély vagy magas hangszín vagy éppen az akadozó olvasás, a rengeteg helyesírási hiba. Az anyanyelvben jelentkező problémák közvetlenül a csoportba való beilleszkedést is megnehezítik, illetve a tanulásában nehézséget, zavart okozhat az olvasás, az írás vagy éppen a számolás területén.

Logopédus szakembereinkkel, arra vállalkoztunk, hogy szakszerű és magas szintű logopédiai ellátást biztosítsunk Kaposvár és a térség (Taszár, Mosdós, Kercseliget, Nagyberki, Juta, Osztopán, Hetes, Baté, Somogysárd, Gölle, Zimány) óvodáiban, általános és középiskoláiban.

Ki a logopédus?

A logopédus a beszéd tartalmi és formai oldalát vizsgálja, javítja és fejleszti. Teszi ezt a beszélő, író (adó) és a hallgató, olvasó (vevő) oldaláról is.


 

Kiknek segíthet a logopédus?

  • Akiknek a gyermeke 2 évesen nem beszél, 4 évesen beszéde érthetetlen, vagy 5 évesen több hangot hibásan ejt.
  • A beszéd és kommunikáció terén nehézséggel küzdőknek:
         - akiknek kiejtésük eltér a megszokottól,
         - akiknek a hangszínük furcsa, rekedtes, orrhangzós,
         - akik beszédük során sokszor megakadnak,
         - akik túl gyorsan beszélnek.
  • Akiknek nehezen megy az olvasás, írás, számolás.
  • Akiknek gyermeke a feladatokat, az utasításokat nehezen érti, többször visszakérdez, illetve a nyelvtani szerkezeteket nem megfelelően alkalmazza.
  • Akiknek a fogszabályzás hosszú ideig eredménytelen esetleges beszédhiba vagy nyelészavar miatt.
  • Akik szeretnék beszédüket csiszolni, megtanulni a helyes kommunikáció fortélyait.
 

Milyen tevékenységeket végez a logopédus?

1. Preventív, megelőző munkát
 
A prevenciós tevékenység első szintje a felvilágosítás, tájékoztatás, melynek irányultsága egyrészt a szülőket célozza meg szülői értekezleteken, fogadóórákon, illetve igény szerint egyéni tanácsadás keretén belül; másrészt a pedagógusok részére biztosítjuk a szükséges ismereteket nevelési értekezleteken, bemutatóórák szervezésével és team megbeszélések formájában.
A prevenciós tevékenység második szintje a logopédiai szűrések során felismert kórkép veszélyeztetettség célirányos fejlesztése.
 
2. Logopédiai szűréseket, vizsgálatokat
 
Az óvodások esetében május végén tájékozódó jellegű gyorsszűréseket végzünk, majd a beszéd, illetve részképesség problémákkal küzdő gyermekeknél szeptemberben részletes logopédiai vizsgálatokat készítünk, melynek eredményei alapján a logopédusok felállítják a terápiás munka céljait, feladatait, lépéseit, illetve összeállítják a fejlesztési terveket.
Minden év szeptemberében szűrjük az első osztályos, illetve az újonnan érkező tanulókat az általános iskolákban.
Évközben folyamatdiagnózis végzünk (a munkaközösség által összeállított feladatokkal), mely segítséget nyújt a terápiás irányvonal meghatározásában, korrigálásában, s a minősítésben.
 
3. Logopédiai terápiás munkát
 
A logopédiai szűrési, vizsgálati eredmények segítségével, illetve a szakértői véleményekben megállapított diagnózisok alapján, a helyszínen biztosítjuk a megfelelő terápiákat, melyek a következők:
  • pöszeség,
  • dadogás,
  • hadarás,
  • orrhangzós beszéd,
  • hangképzési zavarok terápiája,
  • megkésett – és akadályozott beszédfejlődés,
  • beszédértés és beszéd észlelés,
  • halláscsökkenésből eredő beszédzavar,
  • olvasás-, írás- és számolási zavar (prevenció és reedukáció).
 
 
Nemcsak beszélni és írni tanítunk, hanem tanulni is.
A gyermekek egyéni fejlődését segíti a team munka, melynek kiemelt szerepet biztosítunk a súlyosabb, komplexebb kórképek esetében.
 
 
 
 
 
 
A team tagjai mindig a gyermek egyéni szükségleteinek megfelelően változnak, melyek a következők lehetnek:
  • logopédus,
  • gyógypedagógus,
  • gyógytestnevelő,
  • gyógytornász,
  • fejlesztő pedagógus,
  • pszichológus,
  • pszichopedagógus.
Minden esetben az együttműködés szempontjából kiemelt a szülőkkel, az óvónőkkel, illetve a tanítókkal, tanárokkal való folyamatos kapcsolattartás.  

4. Utógondozást
Az utógondozás célja a súlyos beszéd és nyelvi zavarban szenvedők beszédállapotának szinten tartása és ellenőrzése.
 

 

Keresés az oldalon:

Elérhetőségünk

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

7400 Kaposvár, Bárczi Gusztáv u. 2,

Tel: 82/ 512-766, Tel. és Fax.: 82/ 316-218

E-mail: barcziiskola@barcziiskola.hu

Honlap: www.barcziiskola.hu
Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény