Köszöntjük a kaposvári Bárczi Gusztáv Módszertani Központ honlapján!

"Segítünk, hogy segíthess!"

???Enyhe értelmi fogyatékos - tanulásban akadályozott gyermekek; középsúlyos értelmi fogyatékos - értelmileg akadályozott gyermekek; autista gyermekek; súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek; hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel, zavarral, súlyos pszichés magatartási zavarokkal küzdő gyermekek???!
Főoldal Fejlesztő Iskola Óvoda Általános Iskola Autista csoport Szakiskola Kollégium Hallgatói képzés Rendezvények Mentoráló Intézmény Módszertani központ Alapítvány Aktuális

Információ kérése:

Bemutatkozás
Az intézmény felépítése
Óvoda
Fejlesztő nevelés-oktatást végző iskola
Általános iskola
Szakiskola
Készségfejlesztő iskola
Kollégium
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Utazó gyógypedagógusi hálózat
Nagybajomi Tagintézmény
Digitális oktatás
Tehetséggondozás
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Kiválóra akkreditált tehetségpont
Tehetségtanács
Bázisintézmény
Mentoráló Modell Intézmény
Referenciaintézmény
Ökoiskola
Iskolakert
"Jó gyakorlatok"
Kompetencia alapú oktatás
Hallgatói képzés
Pályázatok
Rendezvények, konferenciák
Digitális napló
e-Ügyintézés
Kitüntetések, díjak
Eszközkölcsönző
Kapcsolat
Külföldi kapcsolatok
Információk szülőknek
COVID-19
"Add a kezed" Alapítvány
Médiatár
Üzenet - Facebook

Ayres szenzoros-integrációs terápia

 
A szenzoros- integrációs terápia komplex, mind terápiás, mind elméleti módszereit tekintve, a legmodernebb pszichológiai kutatásokon alapul.
Ayres szerint: az érzékelési, észlelési tapasztalatok egyik leghatékonyabb szervezője a mozgás.
A terápia lényege: mozgással történő idegrendszeri érlelés, fejlesztés, felzárkóztatás.
Célja olyan szenzoros ingerek adása, amelyek elősegítik az addigiaknál érettebb, integráltabb mozgásos válaszok megjelenését. Ezek azonban nem taníthatók, nem is erőltethetők, az ingerek felkínálásával előcsalogathatók.
Ayres terápia


Speciális eszközkészlettel bír, mely változatos lehetőségeket nyújt a gyakorlásra, fejlődésre, mindezt játékos feltételekkel. Irányítása indirekt, de nagyfokú tudatosságot igényel a szakember részéről. A gyermekek 3-7 éves korban a legszenzitívebbek, a mozgás számukra örömforrás, erre a természetes mozgásvágyra épít a terápia.Nagy érdeme, hogy a mozgásos szenzációk iránti igényt nem csak tünetként kezeli, mely segíti a diagnózis felállítását, de a korrekció, az öngyógyítás lehetőségét is megteremti. 

Légköre oldott, a testi és pszichés biztonság adja a foglalkozások alaphangulatát.
A fejlesztések során szerzett tapasztalataink azt mutatják, hogy a gyermekeink nyitottabbak, határozottabbak, érdeklődőbbek lettek.
 
Fejlődött kreativitásuk, önállóságuk, nyelv-és más emocionális képességeik, teljes személyiségük pozitív irányban változott.
A terápia nagymértékben hozzájárul a stabilabb, koordináltabb nagymozgáshoz, a grafizmus, finommotorika javulásához, fejlődéséhez, továbbá a figyelem tartósságához, koncentráltságához.
Az írómozgás javul, az íráskép rendezettebbé válik, egyes tanulási-és magatartási problémák enyhülnek, illetve teljesen megszűnnek.
 
A bátortalanabb, szorongóbb, lassabb pszichomotoriummal rendelkező óvodásoknak, iskolásoknak növeli az önbizalmát, javítja munkatempóját, az örömteli együttlétek pedig érzelmileg kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá teszik őket.
 

 

Keresés az oldalon:

Elérhetőségünk

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

7400 Kaposvár, Bárczi Gusztáv u. 2,

Tel: 82/ 512-766, Tel. és Fax.: 82/ 316-218

E-mail: barcziiskola@barcziiskola.hu

Honlap: www.barcziiskola.hu
Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény