Köszöntjük a kaposvári Bárczi Gusztáv Módszertani Központ honlapján!

"Segítünk, hogy segíthess!"

???Enyhe értelmi fogyatékos - tanulásban akadályozott gyermekek; középsúlyos értelmi fogyatékos - értelmileg akadályozott gyermekek; autista gyermekek; súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek; hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel, zavarral, súlyos pszichés magatartási zavarokkal küzdő gyermekek???!
Főoldal Fejlesztő Iskola Óvoda Általános Iskola Autista csoport Szakiskola Kollégium Hallgatói képzés Rendezvények Mentoráló Intézmény Módszertani központ Alapítvány Aktuális

Információ kérése:

Bemutatkozás
Hírek
Az intézmény felépítése
Óvoda
Fejlesztő nevelés-oktatást végző iskola
Általános iskola
Szakiskola
Készségfejlesztő iskola
Kollégium
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Utazó gyógypedagógusi hálózat
Nagybajomi Tagintézmény
Digitális oktatás
Tehetséggondozás
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Kiválóra akkreditált tehetségpont
Tehetségtanács
Bázisintézmény
Mentoráló Modell Intézmény
Referenciaintézmény
Ökoiskola
Iskolakert
"Jó gyakorlatok"
Kompetencia alapú oktatás
Hallgatói képzés
Pályázatok
Rendezvények, konferenciák
Digitális napló
e-Ügyintézés
Kitüntetések, díjak
Eszközkölcsönző
Kapcsolat
Külföldi kapcsolatok
Információk szülőknek
COVID-19
"Add a kezed" Alapítvány
Médiatár
Üzenet - Facebook

 

Akkreditált tanfolyamok pedagógusok részére

I.           A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása

A modern oktatáspolitika fő célkitűzése a tanulás újszerű értelmezése. Tanfolyamaink korszerű tantárgypedagógiai szemléletet, új, modellértékű metodikai eljárásokat közvetítenek a résztvevők számára, melynek alapja a kooperatív tanulás.

Mindezek lehetőséget adnak a tanulók képességeinek alaposabb megismerésére, az egyénre szabott fejlesztésre.

A képzés során a pedagógusoknak lehetőségük lesz kipróbálni a kooperatív tanulási technikákat, tanórákat megnézni és elemezni, így saját tapasztalatokat szerezhetnek.

 

Szövegértés „A” (1-4. évfolyam)

A magyar nyelv és irodalom tanításához kínál differenciált képességfejlesztésre alkalmas programot.

Az eddig alkalmazott módszertani eljárásokon túl, új szövegfeldolgozást segítő technikákat ismerhetnek meg a tanfolyam résztvevői, melyekkel a tanulók részt vesznek tudásuk felépítésében és ehhez saját, már meglévő tudásukat, élményeiket, tapasztalataikat használják.

A továbbképzés időtartamának 20 %-ában a kompetencia alapú oktatási programcsomagok pedagógiai, módszertani és pszichológiai hátterét bemutató előadásokra kerül sor, 80%-a pedig gyakorlatorientált műhelymunka.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: a továbbképzés 100%-án, ill. a műhelymunkán való részvétel, záródolgozat.

Trénerek: Rádicsné Táskai Erzsébet – gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-

 igazgatási szakértő, szaktanácsadó

 Gara Katalin – tanító, gyógypedagógiai tanár, munkaközösség-vezető,

 főiskolai oktató

 Feketéné Póré Mária – tanító, gyógypedagógiai tanár, munkaközösség-vezető,

 főiskolai oktató

Szövegértés „B” (5-12. évfolyam)

Ez a kompetenciaterület kitüntetett figyelmet érdemel, hiszen ennek fejletlensége tanulási nehézségeket, problémákat okoz. A szövegértés „B” program kifejezetten a természettudományi tantárgyak oktatóinak segít, hogy a korszerű módszertani, értékelési és differenciálási technikák elsajátításával hatékonyabbá tegyék a tanórai munkát. Alapja a kooperatív tanulás, de a drámapedagógia elemei is megtalálhatók a gyakorlatok között. Ezek a feladattípusok jó lehetőséget adnak a tanulók képességeinek alaposabb megismerésére, az egyénre szabott fejlesztésre. Változatos munkaformái hatékonyak, újdonságukkal új motivációt jelentenek tanárnak, diáknak.

A képzés során a pedagógusoknak lehetőségük lesz kipróbálni a kooperatív tanulási technikákat, óraterveket elemezni, így saját tapasztalatokat szerezhetnek.

A továbbképzés időtartamának 50%-ban a kompetencia alapú oktatási programcsomagok pedagógiai, szakmai, módszertani és pszichológiai hátterét bemutató előadásokra kerül sor, 50%-a pedig gyakorlatorientált műhelymunka. A műhelymunkák során a szövegértés-szövegalkotási kompetenciaterületen megismerhetik a „B” típusú programcsomagok szerkezetét és tartalmát, az iskolai felhasználás lehetőségeit, az adaptálás módját, eszközeit. A továbbképzésen folyamatosan lehetőséget adunk a felmerülő szakmai kérdések megvitatására, megválaszolására.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: a műhelymunkában való részvétel, záródolgozat.

Tréner: Baloghné Bíró Mária – középiskolai tanár, közoktatási szakértő
 
 

Matematika „A” (1-4. évfolyam és 5-8. évfolyam)

A matematika tanításához kínál differenciált képességfejlesztésre alkalmas programot, amely individualizált tevékenykedtetéssel fejleszti a matematikai gondolkodást, hogy mindezek birtokában sikeresebbé tehessük mindennapi munkánkat a nevelés, oktatás, fejlesztés területén. A tananyag átstrukturálásával a gyermek életkori sajátosságaihoz igazodó képességfejlesztést valósít meg. A résztvevők megismerhetik a matematikai kompetenciát és a fejlesztés lehetőségeit, a programcsomag célját, elemeit, a modulok tartalmát, összefüggéseit.

A matematika továbbképzés időtartamának kb. egyharmadában a matematikai kompetencia specialitásait és saját metodikáját bemutató előadásokra kerül sor, kb. kétharmada a gyakorlati felkészítést szolgáló műhelymunka.

A képzés különlegessége, hogy a foglalkoztatásokban a pedagógusok módszertani megújulását szolgáló sokoldalú tevékenység folyik: játék, eszközhasználat, különböző munkaformák megvalósítása.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: az összóraszám 90%-ában való részvétel, a műhelyfoglalkozásokon való részvétel, záródolgozat.

Trénerek: 1-4. évfolyamon Klenovitsné Zóka Tünde – tanító, gyógypedagógiai tanár, munkaközösség-vezető, elektronikus   tananyagkészítő
                                         Gara Katalin – tanító, gyógypedagógiai tanár, munkaközösség-vezető, főiskolai oktató
                                         Feketéné Póré Mária – tanító, gyógypedagógiai tanár, munkaközösség-vezető, főiskolai oktató

 

 

 

                5-8. évfolyamon Szegedi Ágnes – intézményvezető, szupervizor

 

 

Szociális, életviteli és környezeti kompetencia (1-6. és 7-12. évfolyam)

A szociális kompetencia a személyiség attitűdjeit, készségeit, képességeit mutatja, melyek elősegítik a harmonikus életvitelt, meghatározzák a szocializációt. Ez a kompetencia befolyásolja az egyén önismeretét, önmagával szembeni elvárásait ill. fejleszti az önbizalmat, a pozitív gondolkodást, a toleranciát, a verbális kifejezőkészséget is. Lehetővé teszi, hogy a hatékony fejlesztések hatására az egyén sikeresen beilleszkedjen a társadalomba, annak aktív, hasznos tagja lehessen.

A 30 órás képzésben az előadások aránya 20 %, a képzési idő 80%-a csoportmunka, műhelyfoglalkozás. Döntő elem a saját élmény, amelyet a résztvevők a feladatok során, a megtanulandó módszerek szabályai szerint munkálkodva, ill. a pedagógiai értékelés funkcióit és módszereit a képzés közben gyakorolva szereznek. Az értékelés, ellenőrzés eleme be van építve a műhelymunka tematikai egységeibe és folyamatosan zajlik önellenőrzés, csoportértékelés, páros munka formájában.

Az ajánlott munkaformák, témák, feldolgozási módszerek tantárgyi, tanórai keretekbe illeszthetőek. Főleg történelem, biológia, földrajz, valamint osztályfőnöki órákon lehet hatékonyan alkalmazni az egyes óravázlatokat.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: az összóraszám 90%-án való részvétel, záródolgozat.

Trénerek: 1-6. évfolyam Varga Diana – gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógus

                                  Szili Katalin – tanító, gyógypedagógiai tanár, logopédus, munkaközösség-vezető, főiskolai oktató, elektronikus tananyagkészítő

                                  Hujber Tamásné – tanító, gyógypedagógiai tanár, pszichológus, drámapedagógus, szaktanácsadó, főiskolai oktató

              7-12. évfolyam Baloghné Bíró Mária – középiskolai tanár, közoktatási szakértő

 

Óvodai programcsomag

 

Az óvodás korosztálynál kiemelt feladat az alapkészségek és a kulcskompetenciák fejlesztése, melyek révén biztosítottá válhat az egész életen át tartó tanulás, segíti a hátrányos helyzetű gyermekek esélyegyenlőségének biztosítását.

A programcsomag rámutat az óvodai-iskolai átmenet nehézségeire, az inklúzió, integráció és differenciálás fogalmi-tartalmi összefüggéseire.

Az óvodapedagógusok megismerhetik a kompetencia alapú programcsomag témaköreinek elméleti, pedagógiai, szakmai hátterét.

A továbbképzések időtartamának 53%-ában előadásokra kerül sor, 47%-a pedig sajátélményű műhelymunka. Különösen nagy szerep jut a saját élmények és produktumok elemzésének. Az ismeretek közlése előadások és irányított beszélgetések formájában informális keretek között történik. A műhelymunka problémamegoldó jellegű feladatokat foglal magában, melyekben nagy szerep jut az eddigi tapasztalatoknak és a képzésen szerzett élményeknek is. A továbbképzésen folyamatosan lehetőséget adunk a felmerülő kérdések megvitatására, megválaszolására.

A tanúsítvány feltételei: a továbbképzés összóraszámának 90%-ában való részvétel, záródolgozat.

 

Trénerek: Csíkvárné Takács Anikó – óvodapedagógus, pszichopedagógus, gyógypedagógiai tanár, Módszertani Központ városi vezetője

               Szabó Katalin – óvodapedagógus, gyógypedagógiai tanár

Óvodai program csomag tanfolyam

Óvodai programcsomag tanfolyam

 

Az életpálya-építés (1-6. és 7-12. évfolyam)

Az oktatással összefüggésben a pályaválasztás, pályaorientáció, karrierépítés fogalmak szinonimájaként használják. Célja, hogy megfelelő önismerettel és önértékeléssel rendelkező, az állandó információszerzésre alkalmas önálló tevékenységeit tudatosan szervező és végrehajtó diákokat neveljünk, akik csoportban is hatékonyan tudnak dolgozni.

A hallgatók a képzés során megismerik azt a kompetenciarendszert, amelyet a Nemzeti Fejlesztési terv kiemelten kezel, valamint azokat az oktatási programcsomagokat, amelyek öt kiemelt kompetenciaterületen jöttek létre (szövegértési-szövegalkotás, matematika, idegen nyelvi, életpálya-építés, szociális és életviteli és környezeti kompetenciák, valamint az óvoda területe) és a közoktatási intézményekben alkalmazhatók.

A tanúsítvány feltételei: a továbbképzés összóraszámának 90%-ában való részvétel, záródolgozat.

Trénerek: 1-6. évfolyam Varga Diana – gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógus
                                  Szili Katalin – tanító, gyógypedagógiai tanár, logopédus, munkaközösség-vezető, főiskolai oktató, elektronikus tananyagkészítő
              7-12. évfolyam Raskoványi Miklós – informatikai tanár, gyógypedagógiai tanár, elektronikus tananyagkészítő
Életpálya építés tanfolyam
 

II.           Projektmenedzsment ismeretek tréning jellegű továbbképzése

A szervezetek tevékenységük során gyakran valósítanak meg projekteket. Egy projekt csak akkor tekinthető sikeresnek, ha célját a meghatározott követelményeknek megfelelően, időben és költségkereteken belül valósíthatja meg.

Fontos, hogy a projekteket megvalósító szervezetek ismerjék a projektmenedzsment módszereket, eszközöket, mivel azok alkalmazásával valóban sikeresen tudják megvalósítani céljaikat.

A tréning jellegű továbbképzés tematikus egységei a projektmenedzsment alapelveinek megismerését, a szakmai módszerek gyakorlati használatát és a projektmenedzsment eszközök alkalmazását szolgálják. Gyakorlati tapasztalatot szerezhetnek a résztvevők a projektek létrehozásában, tervezésében, megvalósításában és lezárásában, megismerkedhetnek a team-munka előnyeivel és alkalmazási lehetőségeivel, a projekt irányítási és dokumentációs rendszerével.

A tanúsítvány kiállításának feltételei: 100%-os részvétel, projektterv vázlat készítése, tanfolyam értékelő kérdőív és reflexiós levél beadása.

 
 
Tréner: Dr. Benczéné Csorba Margit – intézményvezető, tanító, gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-igazgatási szakértő, szaktanácsadó, főiskolai oktató
Projek menedzsment képzés
 
Projekt menedzsment képzés

III.           Változáskezelési tréning jellegű továbbképzés


A változás olyan jelenség, amellyel a magánéletben és munkahelyen egyaránt, mint szervezeten belül is találkozhatunk. Miért fontos a változás? Ésszerű-e? Átlátható-e? Meg tudom-e valósítani? Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában segít a tréning elvégzése. A folyamatra, amely az egész szervezetet érinti, annak tudatos kezelésére a közoktatási intézmények vezetőit és dolgozóit fel kell készíteni.

A tréningjellegű képzés célja, hogy a résztvevők előadások segítségével, valamint egyéni- és team-munka keretein belül sajátítsák el a szervezeti ismereteket megalapozó elméleti tudást, változás kezeléséhez szükséges gyakorlati ismereteket.

A képzés tematikus egységei a változásmenedzsmenthez szükséges szervezet- és vezetéselméleti alapelvek megismerését, valamint a módszerek és eszközök gyakorlatban történő alkalmazását szolgálják.

A képzés segítséget nyújt a szervezet alkalmazkodóképességének fejlesztéséhez, felkészít a környezettel való összeütközésre, a váratlan hatásokra. Megismerteti a résztvevőket a szervezeti változások típusaival, azok elemzésének módszereivel, a változások végrehajtásának módszereivel és megerősítésének eszközeivel. Hozzájárul a változásokat kísérő konfliktusok kezelésének elsajátításához, valamint az emberekkel való bánásmód fontosságának a felismeréséhez.

Gyakorlatok során egyéni és kiscsoportos munka keretében segíti a résztvevőket a változás pontos céljainak azonosításában, a tervezés fontosságának felismerésében, a célok megvalósításához szükséges módszerek és technikák elsajátításában.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: 100%-os részvétel, záródolgozat.

 
 
Tréner: Dr. Benczéné Csorba Margit – intézményvezető, tanító, gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-igazgatási szakértő, szaktanácsadó, főiskolai oktató

Változás kezelési tréning

Változskezeléstréning

 

IV.                   SDT keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában

Az info-kommunikációs technológiák (IKT) olyan új lehetőségként jelentkeznek az oktatásban amelynek alkalmazására a pedagógus társadalom még nem készült fel. Mind technikai-alkalmazási hiányosságok, mind módszertani tanácstalanság akadályozza széleskörű alkalmazását. Ennek a hiánynak a pótlását szolgálja a Sulinet Digitális Tudásbázis tanártovábbképzés, melynek elvégzése után a résztvevők képessé válnak arra, hogy saját pedagógiai gyakorlatukat újragondolják, s beemeljék az IKT adta lehetőségeket.

A Sulinet Digitális Tudásbázis a műveltségi területeket minden iskolai évfolyamon lefedő, egyre bővülő elektronikus tananyag-adatbázis és tartalomkezelési eszköz kombinációja.
Lehetővé teszi az interaktív oktatási anyagok elérését, felhasználását a mindennapi oktatásban.

Trénerek: Klenovitsné Zóka Tünde – tanító, gyógypedagógiai tanár, elektronikus tananyagkészítő, munkaközösség-vezető
               Szili Katalin – tanító, gyógypedagógiai tanár, logopédus, elektronikus tananyagkészítő, munkaközösség-vezető, főiskolai oktató
               Raskoványi Miklós – informatikai tanár, gyógypedagógiai tanár, elektronikus tananyagkészítő

 

SDT tanfolyam

SDT tanfolyam

 

V.           A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában

A tanfolyam célja a médiahasználattal kapcsolatos kompetencia rendszerek megismerése, ezek szerepe az elektronikus és hagyományos ismeretszerzésben. Az elektronikus ismeretszerzés, kommunikációs eszközök használatának megismerése, prezentációs anyagok készítésének elsajátítása.      

 
 
Tréner: Raskoványi Miklós – informatikai tanár, gyógypedagógiai tanár, elektronikus tananyagkészítő

 

Alap tanfolyam

Alap tanfolyam

 

VI.           Differenciált tanulásszervezés heterogén csoportokban

Minden ember más. Ezért nem lehet a hagyományos, a gyerekek azonosságára épülő frontális tanulásszervezést alkalmazni. Ahhoz, hogy a gyermekeket egyénre szabottan tudjuk fejleszteni, szükséges, hogy differenciáljunk. Szempontjaink, módszereink, eszközeink megismerése nélkülözhetetlen a differenciálás hatékony és szakszerű alkalmazásához. Fontos a differenciálással kapcsolatos elméleti ismeretek rendszerezésének ismerete, a gyakorlatba

 való beépítés lehetőségeinek megismerése.

A továbbképzés célja, hogy a differenciáláshoz való viszony, az arról vallott nézetek feltárására alapozva, saját élményű tanuláson keresztül magalapozza a szemléletformálást. Fontosnak tartjuk a differenciálással kapcsolatos elméleti ismeretek rendszerezését, a gyakorlatba való beépítés, a sikeres adaptáció segítését. Ezt célozzák a megvalósítást segítő tervező, elemző értékelő gyakorlatok, feladatok, a tanórák, a tanórákon kívüli foglalkozások.

A gyakorlatba beépítést célozza a differenciálás alkalmazásának vizsgálata: a különböző tanulásszervezési módokban, a projektben, a kooperatív tanulás körülményei között, illetve a hagyományos oktatás rendszerébe illesztve.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: a továbbképzésen való 100%-os részvétel, egyéni portfolió beadása.

 
 
Trénerek: Dr. Benczéné Csorba Margit – intézményvezető, tanító, gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-igazgatási szakértő, szaktanácsadó, főiskolai oktató
                 Rádicsné Táskai Erzsébet – gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-igazgatási szakértő, szaktanácsadó

 

Differenciált tanulás szervezés tanfolyam

Differenciát tanulás szervezés tanfolyam

 

VII. Sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése

A képzésben résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket kapnak a sajátos nevelési igényű

 tanulók sajátosságairól, hatékony együttnevelésükről.

A tanfolyam előadásai, konzultációi elősegítik, hogy a résztvevő pedagógusok kitekintést nyerjenek a nemzetközi integrációs viszonyokra, megismerjék a hazai folyamatot és gyógypedagógiai alapismereteket szerezzenek. A résztvevők betekintést nyerhetnek a fejlesztési tervek készítésébe, rehabilitációs foglalkozások tervezésébe és lebonyolításába, valamint a differenciálás gyakorlati megvalósításába.

A bemutató és videós órákon gyakorlati tapasztalatokat szereznek, ugyanakkor az egyéni fejlődést segítő eljárások, technikák megismerésével módszertani ismereteik gazdagodnak, ezáltal szakmai kompetenciájuk bővül.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: az összóraszám 90%-ában való részvétel, záródolgozat.

 
 
Tréner: Dr. Benczéné Csorba Margit – intézményvezető, tanító, gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-igazgatási szakértő, szaktanácsadó, főiskolai oktató
           Csíkvárné Takács Anikó- óvodapedagógus, pszichopedagógus, gyógypedagógiai tanár, Módszertani Központ városi      vezetője
 
 

VIII. Hatékony tanuló megismerési technikák

A nevelés és az oktatás eredményessége függ attól, hogy az alkalmazott pedagógiai módszerek mennyire illeszkednek a gyermek sajátosságaihoz. Akkor tudunk egyénre szabottan fejleszteni, ha tisztában vagyunk a tanulók képességeivel, személyiségük sokszínűségével. A pedagógiai tevékenység tervezéséhez, szervezéséhez és értékeléséhez elengedhetetlen a tanulók megismerésére irányuló módszertani tudás bővítése. Az elsajátítandó ismeretek terén építünk a korszerű fejlődéslélektani, kognitív pszichológiai kutatások eredményeire, amelyek a pedagógusok számára a gyermek aktuális fejlettségi szintjének megítéléséhez adnak támpontot.

A tanúsítvány kiadásának feltétele: a továbbképzés 90%-ában való részvétel, záródolgozat.

Trénerek: Csíkvárné Takács Anikó – óvodapedagógus, pszichopedagógus, gyógypedagógiai tanár, Módszertani Központ városi vezetője
                Varga Diana – gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógus
                Hujber Tamásné – tanító, gyógypedagógiai tanár, pszichológus, drámapedagógus, szaktanácsadó, főiskolai oktató
 

IX.     Önismereti személyiségfejlesztő képzés pedagógusoknak


Az iskolai kudarcok megelőzésének számos útja lehetséges. A hatékony megelőző stratégiák tudatos felépítéséhez azonban meg kell ismerni a kudarcok hátterében meghúzódó okokat is. Továbbképzési programunk elsősorban az iskolai kommunikáció szerepét kívánja értelmezni, sajátosságait felmutatni.

A továbbképzés a tapasztalati tanulás (sajátélményű tanulás) módszereire épül, az átadott elméleti ismereteket is részben gyakorlatokon keresztül törekszik mélyíteni, beépíteni a résztvevők készségrepertoárjába. A gyakorlatok, dramatikus játékok közös élményszerzésre, megfigyelésekre, elemzésekre adnak lehetőséget.

A tanúsítvány kiadásának feltételei: 90%-os jelenlét a foglalkozásokon, fejlesztési terv elkészítése, megfigyelés és elemzés.

 
 
Trénerek: Dr. Benczéné Csorba Margit – intézményvezető, tanító, gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-igazgatási szakértő, szaktanácsadó, főiskolai oktató
                Hujber Tamásné – tanító, gyógypedagógiai tanár, pszichológus, drámapedagógus, szaktanácsadó, főiskolai oktató
                Szegedi Ágnes – intézményvezető, szupervizor
                Szigeti Mónika – zoológus, gyógypedagógiai tanár, pszichológus
 

X.     Osztályzat nélküli értékelés, bevezetés a szöveges értékelésbe

Az osztályzattal való értékelési formát a 2004-ben megjelent új törvény megszüntette az iskola első három és fél évében. Az osztályzattal való értékelés helyett alkalmazott szöveges értékeléshez nincs megfelelő elméleti ismerete, s főként tapasztalata a pedagógusoknak. A szöveges értékelést alkalmazó iskolák számára sok és sokféle módszer, eszköz található. Bemutatásukkal hatékonyan segítjük a saját értékelési eszközrendszer kialakítását. A szülőkkel való kapcsolat, partneri együttműködés kialakítása érdekében az alternatív iskolák már bevált módszereikkel, technikáikkal ismertetik meg a résztvevőket. Az elméleti ismeretek felelevenítésével, a bemutatkozó iskolák eszközeinek, tapasztalatainak megismerése alapján közösen elemezzük a már elkészült értékelési elképzeléseket, s kooperatív csoportmunkában készítünk különböző formájú és megközelítésű értékelő eszközöket. Az elméleti előadások célja a pedagógiai értékelés funkcióinak, tartalmának felvázolása, amely által a hallgatók számára nyilvánvalóvá válik, hogy az értékelés a gyerekek egyéni lehetőségeinek megfelelő, részképességeinek, teljesítményeinek fejlődését, a személyiségfejlődés folyamatát szolgálja.

A tanúsítvány kiadásának feltétele: záródolgozat.

 
 
Trénerek: Rádicsné Táskai Erzsébet – gyógypedagógiai tanár, kistérségi tanügy-igazgatási szakértő, szaktanácsadó
                Csíkvárné Takács Anikó – óvodapedagógus, pszichopedagógus,gyógypedagógiai tanár, Módszertani Központ városi vezetője

Keresés az oldalon:

Elérhetőségünk

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

7400 Kaposvár, Bárczi Gusztáv u. 2,

Tel: 82/ 512-766, Tel. és Fax.: 82/ 316-218

E-mail: barcziiskola@barcziiskola.hu

Honlap: www.barcziiskola.hu
Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény