Köszöntjük a kaposvári Bárczi Gusztáv Módszertani Központ honlapján!

"Segítünk, hogy segíthess!"

???Enyhe értelmi fogyatékos - tanulásban akadályozott gyermekek; középsúlyos értelmi fogyatékos - értelmileg akadályozott gyermekek; autista gyermekek; súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek; hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel, zavarral, súlyos pszichés magatartási zavarokkal küzdő gyermekek???!
Főoldal Fejlesztő Iskola Óvoda Általános Iskola Autista csoport Szakiskola Kollégium Hallgatói képzés Rendezvények Mentoráló Intézmény Módszertani központ Alapítvány Aktuális

Információ kérése:

Bemutatkozás
Hírek
Az intézmény felépítése
Óvoda
Fejlesztő nevelés-oktatást végző iskola
Általános iskola
Szakiskola
Készségfejlesztő iskola
Kollégium
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Utazó gyógypedagógusi hálózat
Nagybajomi Tagintézmény
Digitális oktatás
Tehetséggondozás
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Kiválóra akkreditált tehetségpont
Tehetségtanács
Bázisintézmény
Mentoráló Modell Intézmény
Referenciaintézmény
Ökoiskola
Iskolakert
"Jó gyakorlatok"
Kompetencia alapú oktatás
Hallgatói képzés
Pályázatok
Rendezvények, konferenciák
Digitális napló
e-Ügyintézés
Kitüntetések, díjak
Eszközkölcsönző
Kapcsolat
Külföldi kapcsolatok
Információk szülőknek
COVID-19
"Add a kezed" Alapítvány
Médiatár
Üzenet - Facebook

Beszámoló az Iskolakertben végzett tevékenységekről 2019-2020.

 

                                   

http://barcziiskola.hu/okoiskola/iskolakert

 

Intézményünk az Országos Iskolakert – Fejlesztési Program, Iskolakert Alapozó Alapprogram keretében kiírt pályázat elnyerésével kertészeti eszközöket és vetőmagcsomagot kapott, mellyel elkezdhettük a saját iskolakertünk működtetését.

Október végén Gödöllőn és Budapesten 4 napos kertvezetői képzésen vettem részt.

Novemberben kijelöltük az iskolakert helyét, az asztalos és rendszergazda kollégáim és a szakiskolás fiatalok segítségével elkezdődtek a munkálatok. ( Nehezebb fizikai munkák.)

Az iskola honlapján az iskolakert fül alatt folyamatosan osztottunk meg fotókat az aktuális tevékenységekről. Kialakítottuk az első ágyásokat és a biokertész mentorunk kérésére megtörtént a talajjavítás is.

A készségfejlesztő iskolások és a kollégista gyerekek segítették a kerttervezést. Az osztályfőnökök beszéltek osztályaikkal a komposztálás hasznáról, fontosságáról. Komposztáló keretet tettünk ki az udvarra, a lehullott falevelet egy helyre kezdtük el gyűjteni.

Különböző rajzokat készítettek arról, milyen is legyen majd az iskolakertünk. Az elkészült munkákból kiállítást rendeztünk a szakiskolában.

Az iskolakertben az intézmény minden osztálya veteményezhet, az ápolás, gondozás is az ő feladatuk lesz, természetesen mindez a felnőttek segítségével történik majd.

 Decemberben elkészült a kertművelés beosztása, amely megegyezik az udvarrendezés órarendjével.

 Közben megérkeztek a vetőmagok, kertészeti eszközök, melyeknek egy raktárt alakítottunk ki a karbantartók segítségével. A kollégák az aktuális munkákhoz szükséges eszközöket tőlem, vagy az asztalos kollégától kérhetik el. Az intézmény minden csoportja óvodától a szakiskoláig részt vesz az udvarrendezés, takarítás folyamatában. A kollégák a foglalkozások előtt  balesetvédelmi oktatást tartanak, felhívják a figyelmet a biztonságos szerszámhasználatra és arra, hogy a szerszámok tisztán kerüljenek vissza a tárolóba.

A munkálatokat a pályázat feltételeinek megfelelően dokumentáljuk.

Januárban érzékenyítő értekezletet tartottunk az egész tantestületnek, majd a szülőknek, ahol fotókkal és egy írásos beszámolóval mutattuk be az iskolakertben és az udvaron elvégzett munkákat.

A munkaközösségekkel megegyező munkacsoportok alakultak és mindenkivel megbeszéltem a kerttel kapcsolatos terveimet, kértem a kollégák ötleteit a kivitelezésre vonatkozóan.

Február 5-én vendégünk volt Dr Halbritter András Albert, aki a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karának oktatási dékánhelyettese és az iskolakertünk pedagógiai mentora. Beszélgettünk az addig elvégzett feladatokról és a terveinkről. Hasznos tanácsokkal látott el minket arra vonatkozóan, hogyan vonjuk be a kertművelést mindennapi pedagógiai munkánkba.

Februárban teadélutánt tartottak a munkaközösségek, ahol gyógynövényekből készült teákat kóstolhattak a gyerekek és a pedagógusok előadásokat, beszélgető köröket tartottak nekik, hogy megismerhessék az egyes növények jellemzőit, felhasználását. A csoportok együtt készítettek teákat, aztán játékos feladatok segítségével mélyítették el ismereteiket. A következő napon az élményeiket rajzokon, színezőkön örökítették meg. Az elkészült munkákból kiállítást szervezett a napközis munkaközösség.

Március elején mélyítettük, frissítettük az ágyásokat, elkezdtük a palántázást néhány naposabb tanteremben. Bukovics Zsolt biokertész is ellátogatott hozzánk és ellátott minket gyakorlati tanácsokkal a kertművelésre vonatkozóan. Az udvaron tartott foglalkozások során megbeszéltük a diákokkal, hogy mit, mikor és hová vetünk az ajándék vetőmagokból.

Sajnos a március 16-án életbe lépő változásoknak köszönhetően az intézményt nem látogathattuk, így azok a pedagógusok és diákok, akiknek lehetősége van rá otthon folytatták a palántázást. Tevékenységét mindenki fotókon dokumentálja, a kapcsolatot a munkacsoportok online tartják.

 

Várjuk az újabb találkozást, a lehetőségét annak, hogy az iskolakertben is folytathassuk a munkát, hiszen a közös munka, a termés fejlődésének megfigyelése, a felelősségvállalás az élményközpontú oktatásunk lehetőségeit színesíti majd.

Az iskolakerti tevékenységeknek köszönhetően a gyerekek motiváltabbá válnak az önellátásra, öngondoskodásra, munkavállalásra.

A kertápolás során a mindennapi életükben is hasznosítható szakmai tudást szerezhetnek, megismerkedhetnek az otthoni gazdálkodás családi költségvetést segítő szerepével, elsajátíthatják a munkavégzéshez szükséges szabályokat, kötöttségeket.

Számos területen fejleszti majd őket és erősíti a felnőtt és gyermekközösségeket is.

 

 

 

 

  Terveink:

 

- mezítlábas illatösvény kialakítása

- kavicsképek, ágyásjelölők készítése (festhető köveket egy helyi vállalkozótól kaptunk ajándékba)

- fűszerkert, magaságyás létrehozása

- zöldségek termesztése, felhasználása a tankonyhán

- gyógynövények termesztése, szárítása, felhasználása

- „iskola terméke”- gyógynövényes sópárna, illatzsák előállítása

- közösségi terek kialakítása / tűzrakó hely, padok készítése, felújítása

- lombkunyhó építése

- hagyományteremtés, fa ültetése- ballagó diákok, tanáraink tiszteletére

 

 

 

 

 

Keresés az oldalon:

Elérhetőségünk

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

7400 Kaposvár, Bárczi Gusztáv u. 2,

Tel: 82/ 512-766, Tel. és Fax.: 82/ 316-218

E-mail: barcziiskola@barcziiskola.hu

Honlap: www.barcziiskola.hu
Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény